Translate

Saturday, February 22, 2014

קניוני התצורות

רוב ספרי לימוד צדפה שכאשר אנו צופים רבות שכבות דקות של משקעים נקראים lamina , לפעמים רק מילימטרים. זה לקחעונה,שנה, או שנים כדי להניח כל אחת מהשכבות .
האם פרקי זמן ארוכים הנדרשים למה שאנו רואים מבחינה גיאולוגית ? התשובה היא לא ! זה כבר ציין כי קניונים גדולים יכולים להיווצר במהירות. כמו כן הוא כיום ידוע כי רבים lamina יכול להיווצר במהירות. אבל מה לגבי אירועים גיאולוגיים אחרים כגון היווצרות פחםונפט?
ספרי לימוד המדע מלמד את זה. תפר פחם הואגוף שיש את אותו שטח הפניםכביצה שבה נצבר במקור שטוח, בצורת עדשה. נראה שרוב הפחם עשר להתרחש בקבוצות. קיבוץ באשכולות זה מצביע על כךשרוב הפחם יצרבאתר שוכך לאט של שקיעה .
הביצה הביצה הדכדוך הגדולה בווירג'יניה ובצפון קרוליינה היא אחת מהביצות הכבול המודרניים הגדולות ביותר . הוא מכילעובי ממוצע של 2 מטר של כבול . עם זאת , אלא אם כן זו ביצה שעברה במשך מיליוני שנים , גם כי הצמיחה צפופה אינה מספיקה כדי לייצרפחם תפר עבה כמו חלק מהתפרים בפנסילבניה.
הסיפור הוא סטנדרטילכמה פחם נוצר , זה לוקח פרקי זמן ארוכיםודורש ביצות וצמחיית ביצה מהסוג . הבעיה היחידה עם החשבון הזה היא שהוא רק סיפור. ראיות חזקות נגד גילים ארוכיםלהיווצרות פחם הן מאובנים Polystrate , אשר נמצאיםבמיטות פחם. אלה הם מאובנים עץ , שלעתים משתרעים על פני תפרים רבים תוחלת רבות גחלים ( 30 או יותר מטר ) .
אם הפחם לקח מיליוני שנים כדי ליצור , ולאחר מכן אף אחד מהמאובנים הללו Polystrate ( מאובנים עץ ) צריך להיות שם. הם היו נרקביםבזמן קצר, אך עדיין הם נמצאים שם . זוהי עדות לעין, הפחם יכול להיווצר במהירות. כמה מדענים הבחינו כיהעצים שנמצאו במרבצי פחם לא גדלו שם, היו סביר להניח שהם באותו מקום בגללאירוע קטסטרופלי . אני קוראלאירוע הקטסטרופהמבול.

No comments:

Post a Comment